יום שישי, 10 ביולי 2015

המציאות היא מה שהיא והיא לא הולכת להשתנות.

לעתים אנחנו נוטים להרהר עוד ועוד בבעיה הניצבת בפנינו 
ומבזבזים את הזמן בציפייה שהמציאות תשתנה. 
אנחנו חוזרים שוב ושוב על התרחיש בראשנו ואומרים לעצמנו ולסביבה משפטים כמו:
אילו רק הייתי פועל אחרת...אם רק היה לי בוס אחר...
אם רק הייתי נולד למשפחה אחרת...
המציאות היא מה שהיא-היא נמצאת היא קיימת,
זה מה שיש כרגע. 
כבר פעלנו בדרך שפעלנו וזה מחוץ לתחום השליטה שלנו,
מה שקרה- קרה בעבר -והעבר ניגמר.
הבוס שלי הוא כרגע האיש שהתמנה להיות אחראי עלי והמשפחה שלי היא המשפחה אליה נולדתי.

אתם מבינים? 

לפעמים יש צורך לגייס חשיבה מציאותית ולא לבזבז את 
החיים בציפייה שהמציאות תשתנה להתמודד עם 
המציאות כפי שהיא לא כפי שהיינו רוצים שהיא תהיה...

אז מה אני בכל זאת מציעה לנו לעשות מול אותה מציאות? 

בשלב הראשוני - 
יש להכיר באותה מציאות להסתכל עליה בבהירות  ולהבין 
שהיא כאן ולא הולכת לשום מקום. שישנן סיטואציות שבהן 
כדאי ואף רצוי להשלים עם המציאות מאשר לסרב או 
להתכחש לה. 
ההבנה הזאת מקלה ומשחררת מתסכול ומתחושת שליטה 
במקום שבעצם אין לנו עליו שליטה.

בשלב השני -
נתחיל לפעול בהתאם למציאות וביחד איתה -
מתוך הסכמה שמה שבא מולנו יתקבל באהבה ובהבנה 
ומאפשר לנו התפתחות וגדילה.

אני מאמינה שהחלומות שלנו הם בהחלט אפשריים -
אולם ייתכן שעלינו להתאים אותם למציאות ולעובדות 
בשטח. 

חשוב שנזכור לתכנן ולהבין מה אנו יכולים לעשות באופן 
ראליסטי לפעול בהתאם ולעמוד במשימות שהקצבנו לעצמנו. 

ב א ה ב ה ליאת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה