יום שבת, 5 בדצמבר 2015

די לאלימות את לא לבד

25.11 זה יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים . 
אלימות היא לא רק דבר פיזי אנחנו יודעות את זה נכון ? 

אני רק אניח את זה כאן :
אלימות מילולית, ביקורת הרסנית- ניבולי פה, הקנטה, האשמה, צעקות, קללות, הערות או תנועות משפילות.

הפעלת לחץ- הפעלת לחץ עליך כדי שתקבלי החלטות תוך כדי "הרגשת אשמה" בדרך של הטרדה, איום במניעת מתן כסף, מניפולציה של הילדים.

ניצול לרעה של סמכות- לטעון שהוא תמיד צודק (מתעקש שכל הצהרותיו הן "האמת"), קובע מה עליך לעשות, מקבל את כל ההחלטות החשובות, משתמש ב"היגיון".

חוסר כבוד- מפריע לך לדבר, משנה את נושא השיחה, לא מקשיב ולא עונה, משבש את דבריך, משפיל אותך בפני אנשים אחרים, מדבר סרה בחבריך ובמשפחתך.

הפרת אמון- משקר, מסתיר מידע, קנאי באופן מוגזם.

הפרת הבטחות- לא מקיים הבטחות, לא לוקח חלק משמעותי באחריות, מסרב לקחת חלק בטיפול בילדים או בעבודות הבית.

חסך רגשי- לא מפגין רגשות, לא מעניק תמיכה, תשומת לב או מחמאה, לא מכבד רגשות, זכויות או דעות.

מגזים, מכחיש, מאשים- מפחית בחשיבות התנהגותו ולא מתייחס לכך ברצינות, טוען שהאלימות לא התרחשה, מטיל עליך את האחריות על ההתנהגות האלימה בטענה שאת הגורם לאלימות.

שליטה כלכלית- מתערב בעבודתך או לא מאפשר לך לעבוד, מסרב לתת לך כסף או לוקח את כספיך, לוקח את מפתחות רכבך או מונע ממך מלהשתמש במכונית, מאיים לדווח עליך לשירותי הרווחה או משרד אחר.

התנהגות הרסנית כלפי עצמו- שימוש יתר בסמים או אלכוהול, איום בהתאבדות או בצורה אחרת של פגיעה, אומר או עושה דברים בעלי השלכות שליליות (כגון: לכעוס על המעביד).

בידוד- מונע ממך או מערים עליך קשיים להתראות עם חברים או בני משפחה, בקרה על שיחות הטלפון, קובע היכן מותר או אסור לך להימצא.

הטרדה- עורך ביקורים לא מתואמים או שיחות טלפון, עוקב אחריך, עורך בדיקה היכן את נמצאת, משפיל אותך בפומבי, מסרב לעזוב כשאת דורשת זאת ממנו.

הרתעה, הפחדה- עושה תנועות כעוסות או מאיימות, משתמש במבנה הגוף הפיסי כדי להרתיע, עומד בפתח החדר כאשר רבים, צועק עליך בחוץ, נוהג בפראות.

אלימות מינית- התייחסות משפילה כלפי מין או העדפה מינית שלך, שימוש בכוח, איום או לחצים כדי לקבל יחסי מין או לבצע אקט מיני.

ואסיים ב - את לא לבד ! 
מוזמנת ליצור קשר 
במלא אהבה ליאת